torsdag 19 juli 2007

Det blir typ ALDRIG bra

Grrr en annan sak som kan göra mig helt galen är att det nästan aldrig blir så som man har tänkt sig. Alltid är det något som går snett, som inte fungerar, något oväntat hinder som dök upp eller att något saknades.

Det här händer mig typ jämt och jag ställer mig frågan om det här bara händer mig eller är det likadant för alla. Det händer typ i alla möjiga olika vardags och arbetssituationer.

- När man ska göra ett bankärende. Ja då behövde man något jäkla firmateckningspapper.
- När man ska teckna en tilläggsförsäkring. Ja då gick det ju inte utan att lägenhetsbetecknignen.
- När man ska köra någonstans. Ja få körde man ju fel iallafall!
- När man ska köpa eller sälja något. Ja då fanns någon dum regel i lagen.
- När stölden är framme. Ja då gällde ju inte försäkringen.

Och det som slår mig är att det här händer hur mycket man än förbereder sig. Och särskilt ofta händer det när man gör något för första gången eller om det är något lite annorlunda. Känner någon igen den här företeelsen?

Det är med andra ord ren tur om det någon gång skulle flyta och bli så som man tänkt.

1 kommentar:

xixa sa...

Ja det där känner jag verkligen igen ;)