torsdag 19 juli 2007

De som inte har koll på B-människor är BLÄ-människor

Grrr jag kan bli galen på människor ibland! Jag förstår inte de som inte förstår!

Det här handlar om sömn och dygnsrytmen. Andra runt om mig tycker jag är konstig och annorlunda bara för att jag lägger mig och stiger upp på mina egna tider som passar mig. Varje gång ska jag behöva förklara att jag har levt så här i 20 år (eller så länge jag minns). Att det finns något som heter biologiskt dygn som kan vara kortare eller längre än 24 timmar.

Och är inte drömmen att typ alltid kunna sova sina åtta timmar och vakna utsövd? Och att ha ett arbete där ett sådant beteende faktiskt fungerar ganska bra. Just då försöker jag göra och ha det. Så sluta nu att klaga på att jag går upp kl 18:00 eller att jag går och lägger mig kl 10:00. Jag gör som jag vill, när jag vill, hur jag vill och därför jag vill!

Läs på lite om ämnet och inse att det gamla jordbrukssamhället är förbi där man steg upp när solen gick upp och la sig när den gick ner.

Googla på "biologiskt dygn" och läs mer på http://www.b-samfundet.se/ och jag avslutar med thårströms låttitel:

"Jag är normal. Det är ni som är de konstiga"

Inga kommentarer: