fredag 15 februari 2008

Cool grej...

Idag när jag var på Willys så hörde jag två killar i 28 års åldern ställa lite frågor om Växjö. Vart man skulle gå ut någonstans på fredagkvällen och vart univeristetsområdet låg. Eftersom jag skulle upp just dit så frågade jag dem om de ville åka med och det ville de.

Under färden så berätta de hur de hamnat i Växjö för första gången i sina liv som jag uppfattade det. De var kompisar och en bodde i Stockholm och den andra i Malmö. Så de kom helt enkelt överens om att de skulle träffas och att de skulle mötas på halva vägen var, i Växjö helt enkelt. Och här bodde på en ett enkelt och billigt bed and breakfast och så gick de runt och pratade med folk och undersökte utelivet på fredagkvällen.

Det här tyckte jag var en rätt cool grej som jag direkt tänkte att jag själv måste göra. Det är ju perfekt sätt att utforska en ny stad man inte varit i samt att faktiskt prata med massa personer så att man får ut så mycket som möjligt av sin vistelse. Så nu ska jag bara hitta lite personer runt om överallt som vill möta upp mig i olika nya städer jag aldrig varit i tidigare.

Så here I come...Halmstad, Gävle, Lund, Linköping, Hudiksvall och Karlstad. Vem vet vad som händer när jag och någon till är ute på Sverigeresa!?

1 kommentar:

xixa sa...

Häftigt! :D så det ska va