söndag 13 januari 2008

När hjärnorna stämmer

När man kommunicerar digitalt så stöter man då och då på personer där allt stämmer väldigt bra. Nu menar jag inte intressen, värderingar och sådant utan bara hur man tänker, när man tänker, vad man tänker. Och väldigt ofta i dialogerna så skriver de båda kommunicerande personerna nästan precis samma sak och trycker enter precis samtidigt. Med vissa personer jag har stött på under mitt digitala kommunicerande är det just så väldigt mycket.

Vad betyder egentligen det här? Är det att hjärnorna har samma frekvens på något sätt? Är det att man har samma typ av personligheter? Eller är det kanske bara att man har någon grundläggande egenskap lik som att man till exempel är väldigt omtänksam? Jag själv vet inte riktigt men tycker fenomenet är intressant.

Sedan hur det blir när man träffas är alltid spännande. Vad händer då? Jag tror jag har varit med om båda varianterna. Att det finns något där eller att det inte finns något där. Men konstigt värre är det här.

Inga kommentarer: